Algemene voorwaarden - eoriportaal.nl

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Bedenktijd: de periode waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  • Consument: een natuurlijke persoon die geen beroep of bedrijf uitoefent en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  • Dag: een kalenderdag;
  • Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  • Duurzame gegevensdrager: elk medium dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  • Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  • Modelformulier: het standaardformulier voor herroeping dat de ondernemer beschikbaar stelt, welke de consument kan gebruiken wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
  • Ondernemer: een natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  • Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij, binnen een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, de overeenkomst tot stand komt via één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  • Techniek voor communicatie op afstand: een middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat de consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  • Algemene Voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

  • Mijn Afspraken B.V.
  • Fornheselaan 202 074
  • 3734GE Den Dolder
  • KvK: 80743846
  • Btw: NL861783268B01
  • www.eoriportaal.nl

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer, alsmede op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestelling tussen de ondernemer en de consument.
  2. Voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst op afstand wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien redelijkerwijs niet mogelijk, zal voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst op afstand worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op een wijze die eenvoudige opslag op een duurzame gegevensdrager mogelijk maakt. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst op afstand worden aangegeven waar de algemene voorwaarden elektronisch kunnen worden ingezien en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Indien naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing. De consument kan zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de meest gunstige bepaling.
  5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand. De betreffende bepaling zal in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling die de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benadert.
  6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.
  7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van deze voorwaarden dienen uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, zal dit duidelijk worden vermeld in het aanbod.
  2. Het aanbod is vrijblijvend en de ondernemer behoudt zich het recht voor om het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod omvat een volledige en nauwkeurige beschrijving van de aangeboden producten en/of diensten, zodat de consument deze goed kan beoordelen. Indien afbeeldingen worden gebruikt, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod zijn niet bindend voor de ondernemer.
  4. Alle afbeeldingen en specificaties in het aanbod zijn slechts indicatief en geven geen grond voor schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. De afbeeldingen van producten zijn een getrouwe weergave van de aangeboden producten. De ondernemer kan echter niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat duidelijke informatie over de rechten en verplichtingen van de consument bij aanvaarding van het aanbod. Dit omvat met name:
  • de prijs inclusief belastingen;
  • eventuele verzendkosten;
  • de procedure voor het sluiten van de overeenkomst en de vereiste handelingen;
  • de mogelijkheid tot herroeping van de overeenkomst;
  • de betaal-, leverings- en uitvoeringsmethoden van de overeenkomst;
  • de geldigheidsduur van het aanbod en eventuele prijsgaranties;
  • de kosten voor communicatie op afstand, indien deze afwijken van het reguliere tarief;
  • de archivering van de overeenkomst en hoe deze kan worden geraadpleegd door de consument;
  • de mogelijkheid voor de consument om zijn verstrekte gegevens te controleren en corrigeren voor het sluiten van de overeenkomst;
  • andere talen waarin de overeenkomst kan worden gesloten naast het Nederlands;
  • de gedragscodes waaraan de ondernemer is gebonden en hoe de consument deze elektronisch kan raadplegen; en
  • de minimale duur van de overeenkomst bij duurtransacties.

Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en voldoet aan de gestelde voorwaarden, behoudens het bepaalde in lid 4.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onmiddellijk langs dezelfde weg de ontvangst van de aanvaarding. Zolang deze ontvangst niet is bevestigd door de ondernemer, heeft de consument het recht de overeenkomst te ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, neemt de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen om de elektronische gegevensoverdracht te beveiligen en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Bij elektronische betalingen neemt de ondernemer passende veiligheidsmaatregelen.
  4. De ondernemer kan, binnen de wettelijke grenzen, onderzoek doen naar de kredietwaardigheid van de consument en andere relevante feiten en factoren voor het aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien er gegronde redenen zijn om de overeenkomst niet aan te gaan, heeft de ondernemer het recht om gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of bijzondere voorwaarden aan de uitvoering te verbinden.
  5. Bij het product of de dienst stuurt de ondernemer de consument schriftelijk of op een toegankelijke manier voor de consument informatie die op een duurzame gegevensdrager kan worden opgeslagen, met inbegrip van:
  • het bezoekadres van de vestiging waar de consument klachten kan indienen;
  • informatie over het herroepingsrecht en eventuele uitzonderingen hierop;
  • garantie- en service-informatie na aankoop;
  • de gegevens zoals beschreven in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden, tenzij deze reeds aan de consument zijn verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
  • de opzeggingsvoorwaarden voor overeenkomsten van meer dan één jaar of voor onbepaalde duur.
  • Bij duurtransacties is de bepaling in het vorige lid alleen van toepassing op de eerste levering.
  • Elke overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een door de consument aangewezen vertegenwoordiger die bekend is bij de ondernemer.
  2. Gedurende de bedenktijd dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Hij mag het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te beoordelen of hij het product wil behouden. Als de consument besluit gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, dient hij het product met alle geleverde accessoires en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking aan de ondernemer te retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Indien de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, dient hij dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product kenbaar te maken aan de ondernemer. Dit kan middels het modelformulier. Na het kenbaar maken van het herroepingsrecht dient de consument het product binnen 14 dagen te retourneren. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Als de consument niet binnen de genoemde termijnen gebruik maakt van zijn herroepingsrecht of het product niet binnen deze termijnen retourneert, wordt de koop als definitief beschouwd.
  5. Bij de levering van diensten heeft de consument het recht om de overeenkomst binnen ten minste 14 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  6. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, dient de consument de redelijke en duidelijke instructies te volgen die door de ondernemer zijn verstrekt bij het aanbod en/of bij de levering van de dienst.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

  1. Als de consument zijn herroepingsrecht uitoefent, zijn de kosten voor het terugzenden van het product voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag heeft betaald, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Dit is onder de voorwaarde dat het product reeds is ontvangen door de webwinkelier of dat er overtuigend bewijs van volledige terugzending kan worden overlegd.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer behoudt zich het recht voor om het herroepingsrecht van de consument uit te sluiten voor producten zoals beschreven in lid 2 en 3. Deze uitsluiting is echter alleen van toepassing indien de ondernemer dit duidelijk heeft vermeld in het aanbod, of op zijn minst tijdig voor het sluiten van de overeenkomst.

Het herroepingsrecht kan worden uitgesloten voor producten die:

  • Op maat zijn gemaakt volgens de specificaties van de consument.
  • Duidelijk persoonlijk van aard zijn.
  • Niet kunnen worden teruggestuurd vanwege hun aard.
  • Snel bederven of verouderen.
  • Onderhevig zijn aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft.
  • Losse kranten en tijdschriften betreffen.
  • Audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken door de consument.
  • Hygiënische producten waarvan de verzegeling is verbroken door de consument.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is eveneens van toepassing op diensten die:

  • Betrekking hebben op logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding die plaatsvinden op een specifieke datum of tijdens een specifieke periode.
  • Zijn begonnen met de uitdrukkelijke instemming van de consument voordat de bedenktijd is verstreken.
  • Betrekking hebben op weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 – De prijs

  1. Gedurende de geldigheidsduur vermeld in het aanbod blijven de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten ongewijzigd, tenzij er wijzigingen optreden als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In sommige gevallen kan de ondernemer producten of diensten aanbieden waarvan de prijzen afhankelijk zijn van schommelingen op de financiële markt en waarop de ondernemer geen controle heeft. In deze gevallen kunnen de prijzen variabel zijn. De gebondenheid aan dergelijke schommelingen en het feit dat de vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden expliciet vermeld bij het aanbod.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als ze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als de ondernemer hierover afspraken heeft gemaakt en als:
  • Ze voortvloeien uit wettelijke regelingen of bepalingen; of
  • de consument de mogelijkheid heeft om de overeenkomst te ontbinden vanaf de dag waarop de prijsverhoging van kracht wordt.
  1. De prijzen die worden vermeld in het aanbod van producten of diensten zijn inclusief btw.
  2. Alle prijzen zijn onderhevig aan druk- en zetfouten. De ondernemer aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele gevolgen van dergelijke fouten. In geval van druk- en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product te leveren tegen de foutieve prijs.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, aan de specificaties vermeld in het aanbod, aan redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid, en aan de geldende wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften op het moment van de totstandkoming van de overeenkomst. Indien dit is overeengekomen, staat de ondernemer er ook voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Eventuele garanties verstrekt door de ondernemer, fabrikant of importeur doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan uitoefenen.
  3. Eventuele gebreken of foutief geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld. Terugzending van de producten moet plaatsvinden in de originele verpakking en in nieuwe staat.
  4. . De garantietermijn van de ondernemer is gelijk aan de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter nooit verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elk individueel gebruik door de consument, noch voor eventuele adviezen met betrekking tot het gebruik of de toepassing van de producten.
  5. De garantie is niet van toepassing indien:
  • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt, of door derden heeft laten repareren en/of bewerken.
  • De geleverde producten zijn blootgesteld aan abnormale omstandigheden of anderszins onzorgvuldig zijn behandeld, of in strijd zijn met de instructies van de ondernemer en/of de verpakking.
  • De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die door de overheid zijn gesteld of zullen worden gesteld met betrekking tot de aard of kwaliteit van de gebruikte materialen.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal bij het ontvangen en uitvoeren van productbestellingen en het beoordelen van dienstaanvragen de grootst mogelijke zorgvuldigheid betrachten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf heeft doorgegeven.
  3. Tenzij de consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren. Indien er vertraging optreedt bij de bezorging, of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, wordt de consument hiervan uiterlijk binnen 30 dagen na het plaatsen van de bestelling op de hoogte gebracht. In dat geval heeft de consument het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden, zonder recht op schadevergoeding.
  4. Alle levertermijnen zijn indicatief en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Een overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
  5. Bij ontbinding van de overeenkomst conform lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  6. Indien levering van een besteld product niet mogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Dit zal duidelijk en begrijpelijk worden gecommuniceerd vóór de bezorging van het vervangende artikel. Het herroepingsrecht kan niet worden uitgesloten bij vervangende artikelen. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij anders is overeengekomen.

Artikel 12 – Betaling

  1. Tenzij anders overeengekomen, moeten de bedragen die de consument verschuldigd is binnen 7 werkdagen na het begin van de bedenktermijn, zoals bedoeld in artikel 6 lid 1, worden betaald. In het geval van een overeenkomst voor het verlenen van een dienst, begint deze termijn nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. De consument is verplicht om eventuele onjuistheden in de verstrekte of vermelde betaalgegevens onmiddellijk aan de ondernemer te melden.
  3. Bij wanbetaling door de consument heeft de ondernemer, behalve wanneer wettelijk beperkt, het recht om redelijke kosten in rekening te brengen die vooraf aan de consument zijn meegedeeld.

Artikel 13 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer heeft een duidelijk bekendgemaakte klachtenprocedure en zal klachten over de uitvoering van de overeenkomst behandelen volgens deze procedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen 7 dagen nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven te worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst zal de ondernemer antwoorden op klachten die bij hen zijn ingediend. Indien de klacht meer tijd vereist voor verwerking, zal de ondernemer binnen deze termijn een ontvangstbevestiging sturen met een indicatie van wanneer de consument een uitgebreider antwoord kan verwachten.
  4. Indien een klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat er een geschil dat vatbaar is voor geschillenbeslechting.
  5. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  6. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar eigen keuze de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 14 – Geschillen

  1. De overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument, waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, vallen onder uitsluitend Nederlands recht, ongeacht of de consument in het buitenland woont.
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Over ons

Via EORI Portaal is het mogelijk eenvoudig een EORI-nummer aan te vragen. Als intermediair zorgen wij ervoor dat uw aanvraag snel en correct wordt ingediend. Dankzij onze expertise in het aanvragen en werken met douaneautoriteiten kunt u erop vertrouwen dat de verwerking vlot en nauwkeurig verloopt.

Contact

EORI portaal

Contact opnemen


© 2024 EORI Portaal. Alle rechten voorbehouden.